2008. november 6., csütörtök

Tejfölös fehérkenyér, serpenyőben sütve




Hozzávalók:

1 kg kenyérliszt
14 g szárított élesztő
1 ek. cukor
1 ek. só
3 ek. tejflöl
3 ek. ecet
2 ek. olívaolaj
5,5-6 dl langyos víz

A lisztet, cukrot, élesztőt, sót, tejfölt, ecetet és az olajat egy nagy dagasztótálba rakom, és elkezdem dagasztani 4 dl vízzel. Apránként annyi vizet öntök még hozzá, amennyit felvesz. Kézi mixerrel addig dagasztom, amíg közepesen lágy, sima és fényes lesz a tészta, és elválik az edény falától. (15-20 perc) Ekkor megemelem a tésztát, és pár csepp olajjal bekenem a tálat, és a tészta tetejét is.
Lefedve jó 1 óráig kelesztem. Amikor megkelt, ököllel visszaütögetem a tésztát, így levegőtlenítem. Lisztezett deszkán egy nagy gombóccá gyúrom össze, és egy darával megszórt, durva szövésű konyharuhával kirakott tálba rakom át. A konyharuha túllógó részeivel betakarom, és még 30 percig kelesztem.


Közben 200°C fokra előmelegítem a sütőt, és egy vastag teflonserpenyő nyelét lecsatolom, magát az edényt pedig a sütőbe tolom. Amikor megkelt a tészta, kiemelem a serpenyőt, és a sütő falait és alját vízzel bespriccelem. A tálból a forró serpenyőbe fordítom a tésztát, darával és liszttel leszórom, majd éles késsel bevágom a tetejét.
15 percig 200°C fokon sütöm, majd további 30 percig 180°C fokon.

forrás: macikonyha.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések: