2009. január 4., vasárnap

Paradicsomos-sajtkrémes lepény (8 db)

Tészta:
50 dkg liszt
1 tasak élesztő (7 gr)
5 púpos ek joghurt (3,5 %-os)
2 tk só
1 tk cukor
1 tojás
1 kis pohárnyi olvasztott vaj (1-1,5 dl)
2-3 mokkáscsészényi langyos víz


A lisztet az élesztővel, a sóval és a cukorral elkevertem, mélyedést csináltam a közepébe és beleöntöttem a vajat, a tojást, s elkezdtem kevergetni, hogy felvegye a liszt a nedvességet. Amikor már úgy éreztem adtam hozzá egy mokkáscsészényi vizet (feltétlenül langyos legyen). Ezt addig folytattam, míg végül egynemű, laza tésztát kaptam. Lisztezett deszkára borítva alaposan átgyúrtam, itt még vett fel némi lisztet. Egy tálban, letakarva 1 óra alatt a duplájára kelesztettem.

Töltelék:
2 tömlős sajtkrém (20 dkg)
2 dl sűrű tejszín
3 nagy gerezd fokhagyma
1 nagy csokor petrezselyem
kicsi só (ha szükséges)
frissen őrölt bors (ne sajnáljuk)
1,5 ek keményítő

További hozzávalók:
3 nagy paradicsom
10 dkg Taleggio sajt (bármilyen kedvelt, olvadékony sajt választható)

A sajtkrémet kikevertem a tejszínnel, majd befűszereztem. Hozzáadtam a keményítőt, jól eldolgoztam, hogy csomómentes legyen. Az előkészített fokhagymákat vékony lapokra vágtam - ha túl nagynak tűnnek a darabok, keresztben is át lehet vágni. A felaprított petrezselyemmel együtt a krémbe kevertem, s hagytam állni.
A sütőt előmelegítettem 190 fokra, s egy sütőtepsibe papírt fektettem. A megkelt tésztát újra átgyúrtam, s hengerré formázva 8 egyenlő részre vágtam. Kis labdákat formáltam, majd kinyújtottam bő 1,5 cm-esre. A peremeket kialakítottam, s négyesével ráültetgettem a tepsire. A tölteléket elosztottam a lapényekben. A paradicsomokat elfeleztem és szeletekre vágtam, ezeket tettem a sajtkrémre. Végül a Taleggiot kis darabokra tépkedtem (kb. 40), hogy 5-5 darabka olvadozzon a lepényeim tetején.
Ezután kb. 25 perc alatt pirosra sütöttem, s azon melegében tálaltam. Legközelebb egy paradicsomsalsát készítenék hozzá és friss salátát is el tudnék képzelni mellette. Egy pohár jó sörrel kiváló ebéd.

forrás: sajtkukac.hu

Nincsenek megjegyzések: