2009. február 6., péntek

Kókuszos lepény (8 szelet)

A kekszalaphoz:
10 dkg olvasztott vaj
20 dkg kakaós keksz (én csaltam: Győri zabos kekszet törtem össze és azt kevertem össze 3 csapott ek kakaóporral - nagyon jó íze lett)

A kókuszkrémhez:
2 tojás
10 dkg cukor
3 csapott ek keményítő
4,5 dl tejszín
10 dkg kókuszreszelék
2 ek rum
10 dkg puha vaj
5 dkg kókuszreszelék és 3 dkg jó minőségű csokoládéból készült forgács a szóráshoz


A sütőt 175 fokra melegítem, kivajazok egy 24 cm-es quiche formát. A kekszet morzsásra darálom, hozzáadom a kakaóport és az olvasztott vajat. Egynemű masszává gyúrom és egyenletesen belenyomkodom a formába. 15 perc alatt megsütöm, majd hagyom kihűlni - a teljes hűlés után lesz csak töltésre alkalmas az állaga.

A krémhez szétválasztom a tojásokat, a sárgáját kikeverem a cukorral, majd hozzáadom a keményítőt és a tejszínt. Főzni kezdem, közben hozzákeverem a kókuszreszeléket. Mérsékelt lángon 10-12 perc alatt sűrítem be - végig keverem, mert összeáll az alja. Amint kész lehúzom a tűzről, beleöntöm a rumot, majd a vajat is hozzáadom és a teljes oldódásáig keverem a krémet. Hideg helyen legalább langyosra hűtöm. Közben habbá verem a fehérjéket, s a kihűlt krémhez dolgozom.

Az időközben kihűlt lapon elosztom a kókuszkrémet, megszórom a többi reszelékkel és a csokoládéforgáccsal. Néhány órás dermedés után fogyasztható.
A csokiforgácsot bárki elkészítheti némi rafinériával: egy jó éles zöldséghámozó és egy darabka jó minőségű étcsokoládé szükségeltetik csupán. A hosszabbik oldalán laza, de gyors mozdulatokkal gyalulni kezdem a csokoládét. A lehulló forgács mérete alapján lehet vastagabb vagy épp vékonyabb darabkákat készíteni. Ebben az esetben is gyakorlat teszi a mestert.

forrás: sajtkukac.hu

Nincsenek megjegyzések: