2009. február 25., szerda

Zöldségkavalkád tavasziasan


Ez alkalommal a burgonyát (méretétől függően) félbe vágtam (mivel újkrumpliról van szó, nem hámoztam meg, csak kefével kicsit megsúroltam), vagy egyben hagytam és olajban kisütöttem. Amikor már majdnem készen volt, rádobtam két nagy csokor friss petrezselymet (vigyázat! a forró olajban rögtön fröcskölni kezd a nedvességtartalom miatt); majd nagy szemű tengeri sóval fűszereztem. Amíg a krumpli sült, a sütőben grill fokozaton a karikákra vágott, és olívaolajjal megcsepegtetett cukkinit, valamint a fokhagymagerezdeket körülbelül 10 perc alatt aranybarnára sütöttem.

A mártogatóshoz a hajszálvékonyra szeletelt uborkát előbb sóval meghintve pihenni hagytam egy fél órát; majd tejföllel, kevés apróra vágott fokhagymával, és ízlés szerinti frissen facsart citromlével ízesítettem.

Melegen is nagyon finom, de hidegen, egy-két pohár jó szárazbor vagy rosé mellé is hatalmas mennyiség el tud fogyni belőle.

forrás: aubergine.freeblog.hu

Nincsenek megjegyzések: