A Millau-viadukt a Francia-középhegységet (Massif Central) átszelő Tam folyó felett ível át. Magassága meghaladja a 270 métert – azaz magasabb, mint az Eiffel-torony.
Mintha csak a földből nőne ki az utat alátámasztó hét karcsú tartó pillér, amelyek aztán kecses oszlopokká magasodnak, és felnyúlnak szinte az égig. Más szemszögből a híd acél pókháló benyomását kelti.
A Millau-viadukt, csakúgy mint a Csalagút és a Concorde-repülőgépek francia-brit együttműködés gyümölcse. A híd kizárólag magántőkéből épült, az Eiffel-tornyot is építő Eiffage francia cég finanszírozta, amelyért cserébe 75 évig joga van hídpénzt szednie.
Építészeti csoda - de valóban gyönyörű?
Az építkezés 2001 decemberében kezdődött és három évig tartott. Szó szerint a XXI. század hídja, hiszen építéséhez számos olyan anyagot használtak, amely egy évtizede még nem is létezett. Az acél híd minden idők legnehezebb hídja, tömege 36 ezer tonna. A finoman görbülő hídpályát – amelyen a négysávos út fekszik – beton helyett különleges erősségű acélból építették.
A 32 méter széles hídpályát 2000 darabban gyártották le, amelyeket aztán a völgy egyik oldalán magasló hegyeken illesztették össze, majd egy óriási pallóként, egyszerre csak 60 centimétert előretolva, műholdas helymeghatározás segítségével óvatosan helyére illesztettek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése